Söndag

Ja då var det söndag igen och man sitter här framför datorn. Fick vara hemma från jobbet i dag då handen är dålig fortfarande FAN oxå. Jag kommer väl alltid ha ont i handen tyvärr.
I morse var voii och handlade så vi kan baka ullar i em till pappsens födelsedag i morgon.
Nu håller vi på att laga middag blir kyckling i lergryta med honung, chilli, vitlök, citron och gullök smaskens må jag säga. Till dena smaskiga kyckling serverar vi jasminris och en sås av kycklingspadet.

I em skall vi som jag inledde med baka smaskiga kanelbullar, skall bli riktigt gott.

I morse började jag dagen med att läsa lite böcker vi skall ha till skolan i veckan lagom skoj att börja söndags morgonen med men viktigt att sätta sig in i litteraturen. Vi har ju två seminarium och en examination denna veckan, jobbig vecka helt enkelt. 

Nu doftar det gott av kycklingen i hela lägenheten magen kurrar, jag som egentligen onte gillar kycklingär ssugen på att skära upp denna goda mat och äta just nu. Men får vänta ca 1 timma till för att det skall bli mat i magen.

I kväll skall jag och älsklingen se på Vem kan slå Filip och Fredik.  Får se om det är något att ha eller om det är skit förra året var det blandat hur jag gillade det. Men är det piss så har jag ju skolan att tänka på och all dess litteratur haha.


Nu skall jag hoppa upp i soffan och mysa med min darlig innan det blir dags att fortsätta laga mat och baka mm idag .

Kram på er !!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0